• Üzlet telefonszám: +3670 944 0595 | Email címünk: info@mrsupplement.hu
MENÜ

Kosár  

Nincs termék

0 Ft‎ Szállítás
0 Ft‎ Összesen

Fizetés

Gyártók

Fehérjék

Fehérjék 85 termék

Fehérjék

A fehérjék az emberi szervezet számára esszenciális (létfontosságú) tápanyagok közé tartoznak. A fehérjék az emberi szövetek (többek között az izmok) építőanyagai, de a szervezet képes azokat üzemanyagként is felhasználni (bár nem olyan hatékonyan, mint a szénhidrátokat és a zsírokat). Egy gramm fehérje 4 kcal-t tartalmaz, ugyanannyit, mint egy gramm szénhidrát. A fehérjék lényegében peptidkötéssel egymáshoz kapcsolódó aminosavak láncolatai. Az emésztés során az étkezéssel bevitt hosszú peptidláncok rövidebbekre bomlanak szét, amikből aztán a szervezet „összerakja” a számára szükséges fehérjéket. Az emésztési folyamatban fontos szerepet játszanak a proteáz (fehérjebontó) enzimek. Kilenc aminosavat nem képes a szervezet bioszintézis útján előállítani, ezért azokat étkezésekkel kell biztosítani. Ezek az un. esszenciális aminosavak. Azokat a fehérjéket, amelyek tartalmazzák az összes esszenciális aminosavat, teljes (komplett) fehérjéknek nevezzük. Az állati eredetű fehérjék plusz a növényi eredetűek közül a szója, teljes fehérjék. Az egyéb növényi eredetű fehérjék megfelelő kombinálásával szintén megoldható, hogy teljes fehérjét vigyünk be. A fehérjék nemcsak aminosav összetételükben különbözhetnek, hanem emésztési – felszívódási jellemzőikben is. Ha a táplálékkiegészítőket nézzük, a leggyorsabban emésztődő-hasznosuló fehérjeforrás a tejsavófehérje izolátum. Ezután következik a tejsavófehérje koncentrátum. A szójafehérje izolátum szintén „gyors” protein. A marhafehérje és a tojásfehérje felszívódása lassabb, mint a tejsavófehérjéé, de gyorsabb, mint a másik tejfehérjéé, a kazeiné. A teljes tejfehérje 80%-ban kazein, 20%-ban tejsavó. Mind a gyors, mind a lassú fehérjéknek megvan a helye és feladata a sportcélú táplálék-kiegészítésben. Gyors fehérjéket ajánlatos fogyasztani az edzés körüli időpontokban – különösen edzés után. A lassú fehérjék akkor hasznosak, amikor hosszabb étkezés nélküli időszakot akarunk áthidalni, pl. lefekvés előtt. De diéta idején is a lassú fehérjéket tanácsos előnyben részesíteni, egyrészt mivel később leszünk éhesek, másrészt alkalmazásukkal minimalizálható a katabolizmus (izomlebontás), mivel folyamatos az izmok aminosav-ellátása.